24.03.2011

TARTA Z CUKINIĄ I PAPRYKĄ

Bardzo lubię tarte zarówno w wersji słodkiej jak i słonej, kiedyś zdarzało się, że przez tydzień jadłam ją codziennie, wymieniając jedynie nadzienie ;)
W ogóle lubię kuchnię francuską, zwłaszcza śniadania oparte na croissantach lub bagietkach zamaczanych np. w czekoladzie, popijanych świeżym sokiem pomarańczowym :-)

TARTA Z CUKINIĄ I PAPRYKĄ

*ciasto francuskie
*średnia cukinia
*żółta papryka
*pomidor
*sól i pieprz
*łyżka oliwy

Cukinię kroimy w cienkie paski (ja użyłam do tego obieraczki do warzyw). Paprykę  oczyszczamy z gniazda nasiennego i kroimy w długie pasy. Obydwa składniki wrzucamy na patelnie i lekko podsmażamy, żeby zmiękły.
Ciasto francuskie wkładamy do formy (posmarowanej masłem i opruszonej mąką), obcinamy wystające brzegi i nakłuwamy ciasto widelcem. Układamy na nim cukinię z papryką oraz pokrojonego pomidora., przyprawiamy solą i pieprzem,
Pieczemy ok. 25min w temp. 200c



Można oczywiście dodać więcej przypraw wg uznania albo żółty ser, ja chciałam nacieszyć się smakiem samych warzyw :-)

4 komentarze:

  1. Również uwielbiam wszystkie tarty - słodkie, słone.. Twoja jest idealna w swej prostocie - lubię takie dania :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna tarta:) Koniecznie zapisuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie. Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń