26.03.2011

WEGAŃSKIE TOSTY FRANCUSKIE

W oryginalnym przepisie pieczywo macza się w jajku i mleku, natomiast poniższa wersja wegańska jest znacznie słodsza :-)

WEGAŃSKIE TOSTY FRANCUSKIE
*2 filiżanki sojowego mleka waniliowego
*filiżanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego
*1/2 banana
*3łyżki płatków owsianych błyskawicznych
*łyżka zmielonego siemienia lnianego
*łyżeczka cynamonu
*syrop z agawy (lub syrop klonowy, miód chyba też się sprawdzi)
*kilka kromek pieczywa
*dowolne owoce (np. banan, ananas, truskawki)

Do blendera wrzucamy: mleko, sok, banana, płatki, siemię i cynamon.
Pieczywo zanurzamy w powstałej masie na ok. 1-2min tak, żeby wchłonęło w siebie smak i smażymy do zezłocenia (ja użyłam ciemnego pieczywa razowego dlatego na zdjęciu grzanki są mocno brązowe).
Na wierzchu grzanek układamy owoce i polewamy syropem.


2 komentarze:

  1. Pycha, pycha, pycha! Uwielbiam takie kombinacje! Zrobiłabym je na jutrzejsze śniadanie, ale niestety nie mam wszystkich składników :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam je dzisiaj na śniadanie, pominęłam tylko 2 filiżanki mleka roślinnego, wycisnęłam za to pół filiżanki soku z pomarańczy i dopełniłam mlekiem ryżowym. Dodałam też tylko jedną łyżkę płatków.
    Muszę przyznać, że bardzo smaczna, słodka alternatywa dla tradycyjnych tostów francuskich :) Upiekłam w wysokiej temperaturze, wyszły chrupkie i pachnące ^^

    OdpowiedzUsuń