11.04.2011

PAKORA

Uwielbiam kuchnię indyjską, która jest prawdziwym rajem dla wegetarian :-)
Niestety u mnie w mieście jest tylko jedna restauracja indyjska, dlatego muszę zacząć zdecydowanie częściej gotować potrawy w tym stylu sama w domu.

Pakora to warzywa w aromatycznie przyprawionym cieście naleśnikowym.

PAKORA
*świeże warzywa: brokuł, kalafior, bakłażan, cukinia
*szklanka mąki z ciecierzycy (ewentualnie może być pszenna)
*czubata łyżka curry
*łyżeczka kminku
*łyżeczka kurkumy
*olej

Mąkę i przyprawy mieszamy z wodą, tak żeby uzyskać konsystencje ciasta naleśnikowego.
Kalafior i brokuł dzielimy na różyczki, bakłażan i cukinię kroimy w plastry.
Do garnka wlewamy ok. ½ l. oleju.
Kawałki warzyw zanurzamy w cieście i wkładamy do rozgrzanego oleju.
Smażymy do złotego koloru.
(Po wyjęciu warto odsączyć warzywa z tłuszczu na ręczniku kuchennym)


4 komentarze:

  1. Smakowicie wygląda, bardzo lubię warzywa w cieście:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pakora kryje w sobie cudne smaki :) Może założysz konkurencyjne miejsce z indyjska kuchnią w Twoim mieście? ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś nowego i wartego spróbowania. Warzyw w mojej kuchni nigdy nie brakuje, ale w takiej formie nigdy ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, uwielbiam pakorę, a szczególnie sobie upodobałam cebulowe bhaji. Placuszki z cebuli w cieście z mąki z ciecierzycy, pachnące dalekiem wschodem:)
    Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i zapraszam ponownie:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń