29.07.2011

WIŚNIOWE CIASTO

Wiśnie najbardziej lubię świeże, ale ostatnio mam ich dość dużo, więc wykorzystuje je również do słodyczy.


Ciasto jest wegańskie (bez jajek)

CIASTO Z WIŚNIAMI:
Ciasto:
* 1,5 filiżanki mąki pełnoziarnistej
* 1/2 filiżanki cukru (użyłam nierafinowanego)
* 1/3 filiżanki masła roślinnego
* 1,5 łyżeczki cynamonu
*  łyżeczka proszku do pieczenia
Nadzienie:
* 2 filiżanki wiśni (bez pestek)
* 3 łyżki syropu z agawy (lub miodu)
Posypka:
*garść płatków migdałów

Dokładnie mieszamy składniki na ciasto,
1/2 ciasta przekładamy do formy cienką warstwą.
Wiśnie mieszamy z syropem i układamy je na cieście, następnie przykrywamy pozostałą warstwą ciasta.
Pieczemy w 180c aż wierzch dobrze się zarumieni. nie pamiętam ile czasu zajęło mi pieczenie, myślę, że ok. 25min.
Przed pokrojeniem i zjedzeniem czekamy aż ciasto ostygnie (ok. 40min), inaczej może się rozlatywać.


Każdy kawałek posypałam płatkami migdałowymi, bardzo je lubię w połączeniu z wiśniami :)

3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie,uwielbiam wiśnie pod każdą postacią;),pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wiśniowe , jeszcze do tego wersja zdrowsza , zjadłabym :(((

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie również wiśni w tym roku było baaaaaaaardzo dużo :) Uwielbiam takie ciasta! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń