14.05.2011

CUKINIA FASZEROWANA

Z faszerowanych warzyw najbardziej lubię bakłażana, ale ze względu na nadmiar cukinii w lodówce, tym razem musiałam wykorzystać właśnie ją.

CUKINIA FASZEROWANA:
* 2 cukinie
* cebula
* pomidor
* 1-2 ząbki czosnku (zmiażdżone/posiekane)
* natka pietruszki -ja dodałam ok 3 łyżki
* 2 łyżki masła roślinnego
* sól ,czarny pieprz (najlepiej świeżo zmielony)

Cukinie przecinamy wzdłuż na pół, wydrążamy miąższ i kroimy go w kostkę.

Posiekaną cebule podsmażamy na maśle aż zmięknie, dodajemy do niej pokrojonego pomidora, przyprawiamy. Po wyjęciu z patelni mieszamy razem z cukinią, natką oraz czosnkiem. Powstałym farszem wypełniamy cukinię.
Wkładamy do piekarnika. Ja piekłam ok 30min w 160c.
Do tego zrobiłam  sos pomidorowy, taki najzwyklejszy na bazie przecieru pomidorowego.

Dla mnie było to śniadanie, ale podane np z ryżem mogą być na obiad :)

2 komentarze:

  1. uwielbiam faszerowane warzywka. a najbardziej z dodatkiem kuskusu i tofu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, bardzo lubię faszerowaną cukinię. Ta również do mnie "przemawia" ;)

    OdpowiedzUsuń